Technický stav vozidel versus ohleduplnost řidičů

Technický stav vozidel versus ohleduplnost řidičů

Máte také pocit, že technická závada je z hlediska nehodovosti pouze nepatrným zlomkem událostí, kdežto zavinění dopravních nehod výrazně dominuje lidský faktor? Pak se nemýlíte. Na základě statistických údajů totiž bylo zjištěno, že příčiny havárií vinou špatného technického stavu tvoří jen 2 – 4 procenta všech událostí na silnici, a při nich prakticky nikdo nepřichází o život.
dopravní nehoda u stopky
Jde většinou o lehké karamboly, kdy řidiči zpravidla stačí včas zareagovat a vůz odstavit nebo alespoň snížit jeho rychlost. Takové nesmyslné hromadné srážky způsobené tím, že někdo sešlápne brzdový pedál a současně je ze hry vyřazena rychlostní skříň a vůz se řítí po dálnici, dokud mu nedojde palivo, tak něco takového můžete shlédnout leda tak ve filmu. Anebo že by se utrhla náprava od podvozku nebo odlétlo kolo, to je spíše neobvyklou raritou.
auto po nehodě
Možná vás napadne, že k tomu přispělo zpřísnění kontrol STK, ale není tomu tak. Nebyla zaznamenána žádná změna ve srovnání s dobou před dvaceti a třiceti lety, kdy byla vozidla navíc mnohem poruchovější a docházelo k technickým závadám častěji. 

Viníci jsou sami řidiči

A tak nezbývá, než konstatovat, že téměř veškeré vážné nehody zaviní řidiči svou nepozorností, nedodržením předpisů nebo jejich neznalostí a také přeceňováním vlastních schopností. Nejčastějšími příčinami jsou nedodržení bezpečného odstupu, riskantní předjíždění, nepřizpůsobení rychlosti vozu stavu a povaze silnice, spěch, obsluha navigace a mobilních telefonů za jízdy, únava a mikrospánek a stres.
auto ve škarpě
Zpřísněné kontroly STK a další nařízení paradoxně spíše přispěly k přetížení řidičů, jsme ze všech stran bombardováni zákazy a příkazy, život se stává obtížnějším, narůstá hladina chronického stresu, což potvrzují i lékaři, kteří před tímto jevem varují. Počet těžkých nehod a smrtelných úrazů neustále roste a tak by bylo namístě se zamyslet nad tím, zda neřešit tu skutečnou příčinu těchto událostí

Nissan Juke je vůz vyvolávající rozporuplné názory

Nissan Juke je vůz vyvolávající rozporuplné názory

Pro někoho jen tento vůz symbolem jedinečnosti, stylu a emocí. Jiní jej vidí jako zvláštní , až ošklivý a nepraktický vůz, který připomíná žábu. Ať už má pravdu jakákoliv strana, faktem je, že auta, která vyvolávají podobné rozpory, jsou dobře zapamatovatelná a na silnici je jen tak nepřehlédnete.
nový nissan
Tento malý crossover se představil již v roce 2010 na autosalonu Ženevě a mnoho kritiků tehdy tvrdilo, že o něj nebude žádný zájem. Posměšky sklízel jak ze strany novinářů, tak z řad návštěvníků autosalonu. Jenže novináři ani návštěvníci auto-moto akcí nejsou ti praví, na které Nissan s tímto modelem cílil. Juke oslovil zejména mladé ženy, kteří si jej kupují jako módní doplněk a milují extravaganci. Proto se také prodává v divokých barevných kombinacích, především pak ve žluto černé. Na silnicích ale můžeme vidět i růžové kousky. Konkurenci také velkou nemá, jeho největším soupeřem je v současnosti Fiat 500X.
Za osm let existenci si toto malé SUV prošlo jedním faceliftem, který mu velmi pomohl. Zatím to nevypadá, že by se Juke chystal do důchodu, i když osm let je právě ta doba, kdy většina modelů nahrazuje nový.
Nissan pro toto malé SUV nabízí mnoho druhů motorů, a to jak benzinové, tak dieselové. Všechny mají objem 1,5 – 1,6 l. Specialitou je ostrá šestiválcová verze Juke-R o výkonu neuvěřitelných 406 kW, která si na silnici hravě poradí s Octavií RS nebo s kdejakým BMW.
volant nissanu
Nissan při stavění tohoto vozu vsadil na vrůstající popularitu segmentu SUV. Obliba těchto vozů původně určených do terénu se natolik rozmohla, že je dnes častěji vidíme ve městě než v přírodě. Designéři Nissanu našli v tomto segmentu mezeru, kterou oslovili tu část populace, kterou by SUV jinak těžko oslovilo. Model Juke se zcela jistě bude vyrábět ještě hodně dlouho stále si bude nacházet své zákazníky. Anebo spíše zákaznice.

První auto

První auto


Vzpomínáte si jeÅ¡tÄ› na svůj první automobil? Když já takhle o tom pÅ™emýšlím, tak samozÅ™ejmÄ› vím, že jsem mÄ›la krásný Äervený favorit. Musím ale uznat, že dříve, kdo mÄ›l Äervený favorit, tak byl opravdový borec. Protože Äervený favorit dříve mívali jenom ti zaÄáteÄníci, kteří nÄ›co znamenali. A já si vzpomínám, že když jsem potom od dÄ›deÄka dostala Äerveného favorita, že jsem byla opravdu v sedmém nebi. DÄ›deÄek si favorita vážil. A já jsem si ho přála a ani jsem netuÅ¡ila, že bych ho nÄ›kdy mohla dostat, protože dÄ›deÄek ho mÄ›l už asi Å¡est let a opravdu hodnÄ› si ho cenil.

Starý dobrý favorit.

Takže mi bylo úplnÄ› jasné, že já tento krásný Äervený favorit od dÄ›deÄka nedostanu. A vážnÄ› jsem tomu nemohla uvěřit do poslední chvíle. A sice ano, když mi dÄ›deÄek potom dával takový malý dárek v malé krabiÄce, tak když jsem krabiÄku rozdÄ›lala, byla jsem úplnÄ› napnutá a Äekala jsem, co tam asi tak bude. Když jsem potom otevÅ™ela krabiÄku, tak jsem tam uvidÄ›la krásné malé klíÄky. JeÅ¡tÄ› chvíli mi to jeÅ¡tÄ› nedocházelo, že by to mohly být klíÄky od Äerveného favorita, jenomže potom mÄ› to trklo a Å™ekla jsem si, že urÄitÄ› by to mohli být klíÄky od favoritu. A svÄ›te div se, bylo to tak! Byla jsem opravdu nadÅ¡ená.

Každý chce silné auto.

DÄ›deÄkovi jsem skoÄila kolem krku a Å¡tÄ›stí mi ukápla slziÄka, byla jsem tak nadÅ¡ená že i dokonce moje máma musela breÄet, protože jsem mÄ›la takovou radost, že to ani nejde popsat. A v dneÅ¡ní dobÄ› asi pochybuji, že by mÄ›l nÄ›kdo velikou radost, kdyby dostal Äerveného favorita anebo jakéhokoliv auto, které v té dobÄ› bylo velice populární. myslím si, že v dneÅ¡ní dobÄ› každý chce nÄ›jaké silné auto, a to nejlépe znaÄky BMV nebo Audi. Myslím si, že tohle jsou sice skvÄ›lá auta, ale jsou také drahá a podle mého názoru takhle pro zaÄáteÄníka mít nÄ›jaké silné a drahé auto je podle mÄ› úplnÄ› zbyteÄné. Nikdy nevíte, co se stane. Já si myslím, že aspoň dva roky potom, co ÄlovÄ›k řídí a je vyježdÄ›ný, tak by si klidnÄ› mohl potom pořídit lepší auto, ale záleží samozÅ™ejmÄ› na vás samotných.Â